Tuesday, February 5, 2013

money again.

   saat saya update post ni, saya rasa sebak. bukan apa, saya rasa diri saya susah. rupanya ada yang lagi susah. saya rasa saya sedang perlukan duit. rupanya ada lagi yang sangat perlukan duit. saya tak da duit saya pinjam dekat mak,adik,kawan. itu pon nilai-nilai yang kecil je. saya rasa saya dah susah sangat. iyelah dapat gaji boros sangat.
 
   tadi bila buka majalah.com tengok betapa orang susah nak pakai 2,3k sampai sanggup gadai apa saja. nak gadai laptop pon orang letak harga yang murah. betapa susahnya sampai sanggup pinjam dekat orang yang tak kenal. disitu rasa takut menyelubungi. baru je ingat ada duit lebih sikit nak beli smartphone mahal-mahal sikit. tak jadilah. ingat ada duit nak beli emas lah sikit-sikit. takpalah pakai jelah handphone cabuk nih. janji nak beli aset yang boleh tolong kita bila sesak-sesak. bayangkanlah. beli laptop 2,3k tiba-tiba nak p jual ke cagar ke dapat 2,3 ratus je. haishhh..
  
    memang tekad nak jaga akaun,nak jaga perbelanjaan. serius ! takmaw dah bersuka ria sakan. tak sanggup dah nak susah. sebelum kena mengemis teruk-teruk baik bersedia. takut jadi macam diorang ;(

No comments:

Post a Comment

boleh tinggalkan komen anda