Tuesday, January 22, 2013

jobdirumah

Assalamualaikum ;)

Petang-petang ni saya teringat pula waktu saya tengah praktikal. dalam tengah sibuk berhempas pulas menyiapkan report, sempat lagi saya buat esaimen seorang pegawai bank . dia sambung degree sambil bekerja. sebab dia bekerja dia tidak sempat nak siapkan esaimen dia tuh. Rezeki saya kot, saya pon ambil lah upah tersebut. main hentam kromo ja. Almaklumlah, budak diploma nak buat esaimen budak degree. huhuhu . sekejap je sudah . adalah kot sehari dapat siap. kami berhubung melalui telefon dan email je. lepas send tugasan dia bagi upah RM60. Oke lah tu. siapa nak bagi kan ?

Sekarang saya dah jumpa cara yang sama ;) . Melalui Jobdirumah saya dapat cari duit lebih. bukan tidak cukup gaji yang ada. tapi tu lah , tolak duit rumah sewa, duit motor, duit belanja  sedikit untuk family, apalah sangat yang tinggal. harap boleh makan jelah. jadi saya cuba lah jugak. mana tau ada rezeki lebih ;) . Alhamdulillah, dapat jugak duit belanja lebih . lepas nih boleh la nak pakai Iphongong yang di idamkan tanpa kacau duit gaji ;) . kalau hendak tahu tentang Jobdirumah <--- silalah klik ok.

Jangan risau. anda semua tak perlu jual barang. kalau menjual2 ini saya pon tidak mahu . tak reti aih, http://www.jobdirumah.com ialah mereka yang membantu anda untuk mencari kerja dari rumah . macam jobstreet jugak . tapi anda tak perlu interview . anda baca penerangan dan video yang diberi dengan teliti . setelah sedia. baru anda apply kerja yang anda minat. kita kerja dengan company luar negara tau. dan bayaran melalui US dollar . 1 us dollar bersamaan dengan rm3 paling minima . paling minima 50 us dolar mereka bagi . ( itu pandai2 cari lah ok) . bayaran akan dibuat setelah kita siap kerja. kira macam 1 kerja dibayar sekali lah .

daripada kita balik kerja online sahaja baik cuba. macam saya nih . balik kerja pukul 5 dah tak tau nak buat apa dah. best sangat, sambil buat kerja sambil tengok running man lagi tuh . tapi yang penting kena rajin . http://www.jobdirumah.com dah tolong promot kita, kita janganlah main2. apply mana yang mampu .

kenapa perlu bayar RM50 ? mula-mula saya terpikir jugak. nak bagi kerja tapi kena bayar . jangan susah hati, RM 50 adalah cas sekali seumur hidup . itu dikira cas panduan diberi beserta video supaya kita mudah faham dah tahu apa yang perlu dilakukan bila dah dapat kerja nanti . dikira upah mereka training kita lah . yelahkan, mana ada benda free sekarang. itu tak dicampur tiap2 email yang akan masuk setiap hari  percuma sahaja. lagipon yang manage bukan robot. tapi manusia. apalah sangat RM50 nak dibandingkan gaji yang kita dapat nanti. nak berniaga pon perlu modal tau. http://www.jobdirumah.com ini dikira e-hr lah. tolong kita dapatkan kerja . apa pon boleh klik link iya untuk keterangan lanjut.

sama-samalah kita berusaha yeah untuk lebih ;) . oh yea sementara ada duit lebih boleh join. jangan tunggu dah terdesak. time tuh apa pon takdapat . saya bukan nak rekemen beria-ia . sekadar memberi info yang saya tahu . apa-apa pon terserah pada rezeki yang Maha Esa buka ;) Salam.

p/s: kalau nak saya ajar pon tak apa. tapi saya nak upah RM20 . haha

No comments:

Post a Comment

boleh tinggalkan komen anda